Vysoká škola múzických umení v Bratislave, FTF VŠMU v spolupráci s Asociáciou producentov animovaného filmu a Central-East European Animation uvádza

 

 

FB: https://www.facebook.com/events/2139704806315659/ 

 

 

Masterclass: Urszula Łuczak –  Another Day of Life

12. 3. 2019 – kino Klap FTF VŠMU, Svoradova 2

10:00 – 13.00 – prípadová štúdia: Another Day of Life

13.00 – 14.30 – obedná pauza

14.30 – 17.30 – prípadová štúdia: Another Day of Life

Prípadová štúdia filmovej koprodukcie piatich krajín s titulom Another Day of Life (Kanaki Films, Španielsko; Platige Image, Poľsko; Wuste Film a AnimationsFabrik, Nemecko; Walking the Dog, Belgicko; Puppetworks, Maďarsko). Prezentácia sa zameria na to, ako koprodukčné plány, rozpočtovanie a finančné štruktúry ovplyvňujú workflow 3D animácie, aké riziká možno očakávať pri vstupe do koprodukcií a aké výzvy priniesol Another Day of Life ako štylizovaný dokument v spolupráci dvoch režisérov.

Urszula Łuczak (PL) – vyše osem rokov pôsobila ako producentka v poľskej spoločnosti Platige Image. Od februára 2019 pracuje ako VFX producentka v spoločnosti Piximondo v nemeckom Stuttgarte. Spolupracovala na špeciálnych efektoch filmov ako Essential Killing, Melancholia a Uwiklanie. Ako vedúca výroby sa podieľala na stereoskopickej scénografii predstavení ako napríklad Polita v štúdiu Buffo a The Pilots v hudobnom divadle Roma. Okrem toho produkovala animované filmy pre katarský trh Hero and the message a Heroes and the mission. Nedávno bol na festivaloch uvedený prvý celovečerný animovaný film koprodukovaný spoločnosťou Platige Image Another Day of Life.

 


 

Masterclass: Ed Hooks – Herectvo pre animátorov

13. 3. 2019 – kino Klap FTF VŠMU, Svoradova 2

10:00 – 13.00 – Herectvo pre animátorov

13.00 – 14.30 – obedná pauza

14.30 – 17.30 – Herectvo pre animátorov

Cieľom lekcie je pomôcť študentom naučiť sa, ako rýchlo zhodnotiť a vylepšiť dramatickú účinnosť scén. Animátori sú zväčša školení na vnímanie fyzického pohybu. Lekcia im má pomôcť porozumieť, čo sa skrýva pod týmto pohybom. Najzložitejšie herecké pojmy predstaví skraja dňa, keď je myseľ poslucháčov ešte čerstvá. Postupne preberie ďalšie témy ako komédia versus dráma, hrdinovia a zloduchovia, očný kontakt postáv, žmurkanie, povaha konfliktu-prekážky, psychologické gesto a pod. Lekcia má štruktúru, v ktorej je prednáška a diskusia spojená s analýzou a rozborom ukážok z animovaných i hraných filmov a príležitostne aj z video hier.

Ed Hooks (USA)  nie je animátorom. Po štúdiu v New Yorku sa vyše 30 rokov profesionálne venoval herectvu v rôznych médiách. Zároveň začal vyučovať herectvo v Los Angeles a San Franciscu. Roku 1996 bol prvýkrát prizvaný k výuke animátorov, ktorí v štúdiu PDI / DreamWorks pracovali na filme Mravec Z. Hoci podľa vlastných slov celkom nevedel, čo robí, štúdio mu dalo príležitosť experimentovať so spôsobom výuky teórie herectva pre animátorov inak ako pre divadelných alebo filmových hercov. Ukázalo sa, že dovtedy sa o to nikto s obdobnými znalosťami nepokúsil, a tak Ed napísal knihu Herectvo pre animátorov, ktorá je v súčasnosti dostupná vo štvrtom revidovanom vydaní londýnskeho nakladateľstva Routledge. Napokon sa Edovi dostalo príležitosti vyučovať doslova stovky a tisíce animátorov v približne dvesto krajinách.

 


 

Masterclass: David Toušek –  Základy organizácie v 3D animácii a Úvod do programu  ANOMALIA

14. 3. 2019 – 10:00 – 13.00, kino FTF VŠMU, Svoradova 2

Prezentácia je venovaná základom tvorivého a organizačného myslenia v práci 3D animátorov. Väčšina štandardných techník si vyžaduje intuitívne pracovné metódy. V 3D nie je na rozdiel od kreslenej či bábkovej animácie pohyb tvorený sledom obrázkov. Hoci 3D programy generujú pohyb automaticky bez väčšej námahy, vyžadujú si presný pracovný postup, ktorý umožní riadenie tvorivýého procesu. Ukážka rôznych animačných postupov bude nasledovať v prezentácii Keitha Langoa zo štúdia Valve.

David Toušek (CZ) po štúdiu multimédií v americkom Seattle sa vrátil do Prahy, kde spolu s bratom Marekom založil produkčnú spoločnosť 3BOHEMIANS. Po čase sa rozhodol zdokonaliť svoje animátorské zručnosti pod vedením profesionálnych tútorov (vrátane prednášajúcich zo štúdia Pixar) na kurzoch v The Animation Workshop v Dánsku. V dánskom Viburgu získal umeleckú rezidenciu a vytvoril svoj prvý krátky film TELE-VISION. Neskôr prednášal základy 3D v Maya vo Viburgu a základy 3D animácie postáv v Institut de l’image de l’Ocean Indian na Réunione. Táto skúsenosť ho roku 2008 priviedla k vytvoreniu programu ANOMALIA. David sa venuje zväčša animácii postáv v krátkych filmoch a reklamách (Kofola, Jupík, Sazka a ďalšie). Spolupracoval tiež na kampani 13 animovaných reklamných spotov pre film Hurvínek a čarovné múzeum pre Rolling Pictures Production. Ako jediný český animátor mal možnosť animovať Spejbla a Hurvínka v 3D. V súčasnosti pracuje na animovanom spote nového celovečerného animovaného filmu.

 


 

Masterclass: Keith Lango – Úvod do rôznych animačných techník a konzultácie portfólia

14. 3. 2019 – 14:30 – 17.00, kino FTF VŠMU, Svoradova 2

Neexistuje jediný “správny” spôsob animácie scény. Každá scéna alebo projekt má vlastné jedinečné potreby a tie určia najlepší workflow na riešenie problému. Prednáška predvedie štyri rôzne spôsoby ako animovať scénu za použitia rôznych typov workflow s cieľom dosiahnuť určitý štýl a vizuál.

Keith Lango (USA) je režisér CGI animácie, ktorý už od začiatku 90. rokov vášnivo skúma a praktizuje počítačové animačné umenie a technológiu. Je uznávaný a oceňovaný ako animátor so špecializáciou na vytváranie nových vizuálnych produkčných techník a na efektivitu pracovných procesov, obzvlášť pri projektoch s obmedzenými zdrojmi. Svoje schopnosti uplatnil okrem iného pri projektoch ako 3-2-1 Penguins!, VeggieTales, G.I. Jane, Mickey Mouse, Willy Wonka, Peanuts, HALO, Portal alebo Team Fortress 2, ako aj pri TV seriáloch, reklamách, interaktívnych médiách, VR a videohrách. Pracoval na projektoch štúdií ako Big Idea Productions, Blur, ReelFX, DNA Productions, Magnetic Dreams, Fox/Blue Sky, Warner Brothers, Sony, Disney, EA a Take 2 Interactive. Deväť rokov pôsobí ako senior animátor a technical artist vo Valve Corporation, kde pracuje na najvýznamnejších videoherných tituloch a interaktívnych médiách.

 


 

MU v Bratislave realizuje prednášky s prispením dotácie na projekt Zvyšovanie atraktivity a konkurencieschopnosti VŠMU v medzinárodnom kontexte, ktorý bol podporený MŠVVaŠ SR vo výzve z roku 2016 na podporu projektov zameraných na zvyšovanie kvality vysokoškolského vzdelávania prostredníctvom internacionalizácie.